Kandidat till kommunlistan

Eftersom vi ställer upp i kommunalvalet här i Strängnäs så kommer jag att kandidera till kommunlistan. Här följer min kandidaturtext:

Jag har varit medlem i Piratpartiet sedan sommaren 2006 och är kommunledare i Strängnäs sedan början av 2009. Jag är även aktiv i Ung Pirat där jag är ideell revisor för både UP Strängnäs och UP Eskilstuna. Utöver detta är jag även aktiv i flera ideella föreningar inom Stockholmsdistrikten för Förbundet Unga Forskare och Sverok sedan 2003.

Med min erfarenhet från föreningslivet är min förhoppning är att jag kommer klara mig ganska bra i kommunfullmäktige med all tillhörande formalia så att jag kan göra lite nytta. Mitt fokus kommer att ligga på demokratiaspekten av fri mjukvara i offentlig verksamhet.

Jag är inte helt nöjd med min bild, vi får se om jag hinner byta ut den mot en som är tagen med in bättre kamera.

0 Responses to “Kandidat till kommunlistan”



  1. Kommentera

Kommentera

