Ses imorrn

Imorgon den 16 september ska jag gå på två demonstrationer i Stockholm. Först den på Mynttorget som arrangeras av Piratpartiet och sedan ska den demonstrationen smälta ihop med den på Sergels torg som arrangeras av Svart måndag.

Så vad har jag gjort sedan jag senast bloggade? Jo, jag har läst en hel del bloggar och tidningsartiklar på internet, jag har ett flertal andra projekt som jag inte heller får betalt för och jag har pratat om FRA-lagen med folk omkring mig. Visst känner jag att jag borde bloggat mer, men jag har inte fått tummen ur.

Inför demonstrationen har jag tagit bort mitt tidigare budskap (”FRA-lagen leder till självcensur”) från mitt plakat för att skriva något annat. Jag har inte valt vad jag ska skriva istället men det blir nog att jag skriver ”Välkomna tillbaka” med stora bokstäver och med mindre bokstäver ”FRA-lagen: riv upp, gör om, gör rätt”, för att sedan byta på väg till Sergels torg till det kortare ”riv upp, gör om, gör rätt”, eller att jag väljer det senare från början. Klister, skrivarpapper och tuschpenna är åtminstone  nedpackade.

Vi får se om jag lyckas vakna i tid, jag var trött vid 21:00 men har inte lyckats somna än. Jag upptäckte att jag glömt handla frukost till imorgon så förberedelsen är lite sub-optimal. Nåja, tillbaka till sovandet.

0 Responses to “Ses imorrn”



  1. Kommentera

Kommentera

